سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۰۱:۲۵

اخبار

شستن درست دستها یکی از مهمترین عوامل کاهش عفونتها

رعایت بهداشت دست‌ به عنوان یکی از شاخص‌های اصلی برنامه‌های پیشگیری و کنترل عفونت‌ها، ایمنی بیمار و کیفیت خدمات بهداشتی در سراسر جهان توصیه می‌شود.

 به گزارش روابط عمومی بهداشت و درمان صنعت نفت مرکزی و لرستان، به مناسبت روز جهانی بهداشت دست در ادامه مطلبی می خوانیم:

پنجم ماه می مصادف با پانزدهم اردیبهشت، توسط سازمان جهانی بهداشت به عنوان "روز جهانی بهداشت دست" نام گذاری شده است  که سالهاست همه افراد را در جهت حرکت به سمت "پویش جهانی بهداشت دست " تشویق می نماید. رعایت بهداشت دست‌ به عنوان یکی از شاخص‌های اصلی برنامه‌های پیشگیری و کنترل عفونت‌ها، ایمنی بیمار و کیفیت خدمات بهداشتی در سراسر جهان توصیه می شود.

مطالعات نشان می دهد در صورت آموزش همگانی بهداشت دست در یک جامعه می‌توان: تعداد مبتلا به بیماران اسهالی را 40-23 درصد کاهش داد.

غیبت دانش اموزان در مدرسه به علت بیماری های گوارشی را 57-29 درصد کاهش داد. بیماری های اسهالی در افراد با ضعف سیستم ایمنی را 58 درصد کاهش داد.

بیماری های تنفسی (مانند سرماخوردگی) را 21-16 درصد کاهش داد.

آمار فوق نشان می دهد که توجه به بهداشت دست، می تواند چه تاثیر شگرفی برکاهش بیماری‌های رایج و در پی آن، بر سلامت جسمی و روحی و اقتصاد جامعه داشته باشد.

شستن درست دست ها یکی از مهم ترین عوامل کنترل انتشار عوامل بیماری زا و کاهش عفونت ها است. افراد شاغل در مراکز بهداشتی و درمانی (بالاخص پرستاران و ماماها) و کلیه افراد جامعه با رعایت بهداشت دست می توانند کمک شایانی به افزایش سطح سلامت کنند.

 دولتها باید در تمامی سطوح جامعه آن را آموزش داده و عادات نادرست در این زمینه را اصلاح کنند.

۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۰:۰۳
روابط عمومی بهداشت و درمان صنعت نفت استان مرکزی و لرستان |
تعداد بازدید : ۴۳

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید