سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۰۵:۵۸

اخبار

برگزاری کارگاه فرزندپروری در پلی کلینیک تخصصی اراک

برگزاری کارگاه فرزندپروری با محوریت سبک های دلبستگی تفاوت دلبستگی و وابستگی و نقش والدین و عملکرد آن ها در شخصیت فرزندان و همچنین معرفی سبک های فرزندپروری توسط خانم مرضیه حیدری روانشناس بالینی در پلی کلینیک تخصصی اراک برگزار گردید.

فرزند پروری بر دو محور نظارت و محبت متمرکز است و البته در برخی خانواده ها نظارت تبدیل به کنترل میشود و محبت نیز از طیف بی اعتنایی آغاز و به طیف محبت افراطی و وابستگی شدت می یابد و سبک ها فرزند پروری را شکل خواهد داد .

هر خانواده ای ممکن است بر حسب عملکرد والدین یکی از این چهار سبک فرزند پروری را داشته باشند :  شامل سبک، مقتدرانه ، مستبدانه، سهل گیرانه و بی اعتنا و تلاش است.

 با آموزش های فراوان والدین در میزان نظارت و محبت خود به فرزندان تعادل ایجاد نموده ' تا بتوانند سبک فرزند پروری کارامدی داشته باشند ' در فرزند پروری مقتدرانه گرما و محبت به همراه نظارت بر رفتار‌های کودک به تعادل رسیده اند، ثبات و پایداری والدین در رفتارشان با کودک موجب حس امنیت در کودک خواهد شد و این سبک باعث تولید کودکی خلاق، با اعتماد به نفس، با عزت نفس و مسئولیت پذیر می‌گردد .

در سبک فرزند پروری مستبدانه ؛ محبت والدین کم است و در مقابل والدین بجای نظارت،  کنترل شدیدی بر رفتار کودک  دارند، این سبک کودکانی دمدمی مزاج و پرخاشگر که دچار اختلالات رفتاری شدید هستند را تولید می‌کند و چنین کودکانی از امنیت کافی برخوردار نمی‌شوند.

 در سبک فرزند پروری سهل گیرانه،  محبت زیاد، ولی کنترل و نظارت کم است. این‌ها کودکانی پرخاشگر و ناپخته و خارج از کنترل و اصطلاحاً لوس تولید می‌کنند.

و همچنین در سبک فرزند پروری بی اعتنا هم سطح محبت پایین است و هم کنترل و نظارت این‌ها کودکانی متوقع، سرکش و نافرمان تولید می‌کنند.

محیطی که کودک در آن رشد می‌کند فاکتور‌های متعددی از جمله  فرهنگ اقتصاد، مذهب، سطح تحصیلات والدین، تعداد فرزندان خانواده، جنسیت و ... دارد که هر کدام به نوبه خود قادرند بر شخصیت فرد تأثیر بگذارند.

همایش فرزندآوری 1

 

 

۱ بهمن ۱۴۰۱ ۱۲:۰۸
روابط عمومی بهداشت و درمان صنعت نفت استان مرکزی و لرستان |
تعداد بازدید : ۲۳۰

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید