سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ۱۲:۱۴
 

اخبار

گفتگوی اختصاصی با بانوی شناگر اراکی

در ماه جمادی الثانی هم شهادت مظلومانه حضرت زهرا (س) است و هم ولادت آن بانوی مکرّمه که بنام «روز زن» نیز نامگذاری شده است. جا دارد باز بینی و باز خوانی از کلام سیده زنان عالم هستی هر دو سرا و کاملترین بانوی عالم خلقت فاطمه زهرا (س) درباره زن داشته باشیم، او که در فضائل اخلاقی و انسانی، پدر داری و خدمت به او، شوهرداری، خانه داری و تربیت فرزندان سرآمد روزگار است و باید اذعان کرد حضرت فاطمه (س) تمام ابعاد یک انسان کامل را دارا می باشد، به همین منظور بر آن شدیم در آستانه ولادت این بانوی پاکدامن با یکی از بانوان موفق شاغل که در مسابقات اخیر المپیاد ورزشی سازمان در محمودآباد ، موفق به کسب رتبه شده اند گفتگویی داشته باشیم.

لطفاً خودتان رو معرفی بفرمایید؟

الهه خوشجام هستم ، کارشناس علوم آزمایشگاهی و در واحد آزمایشگاه بهداشت و درمان صنعت نفت مرکزی و لرستان شاغلم ، 46 سال سن دارم و دارای 21 سال سابقه خدمت در حوزه بهداشت و سلامت صنعت نفت می باشم ،26 سال است که متاهل­ام و 1 فرزند حاصل این ازدواج می باشد.

ضمن تبریک به مناسبت ولادت حضرت فاطمه (س) و روز زن و همچنین کسب مقام دومی در مسابقات شنا سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت بفرمایید شنا را از چه زمانی شروع کردید و با چه انگیزه ای قدم در مسیر ورزش نهادید؟

من با ورزش از نوجوانی و حتی از کودکی عجین بودم. بیشتر ورزش‌ها را تجربه کرده‌ام. سال ۸۵  بود که با ورزش شنا آشنا شدم. از همان موقع شروع به فعالیت کردم. بعد از سال ۸۵ با وجود فرزند و کارهای مربوط به خانه و اداره،  دوره های آموزشی را گذراندم و به صورت حرفه ای  ورزش شنا را خیلی جدی‌تر  دنبال کردم و توانستم موفقیت هایی درسطح وزارت نفت کسب کنم.

به عنوان یک زن ورزشکاردر ایران چقدر موانع برای زنان که قدم در راه ورزش شنا می‌گذارند وجود دارد؟

اگر بگویم موانعی وجود ندارد هرکسی این جواب را بشنود، می‌داند که اشتباه می‌کنم. این اختلاف و تفاوت به صورت فاحش در ورزش ما دیده می‌شود. نگاهی که به خانم‌های ورزشکار می‌شود در بسیاری مواقع نگاه نازیبا است. محدودیت‌هایی که برای ما در زمینه اجتماعی هست و همچنین هزینه بالایی که یک خانم باید برای این ورزش نسبت به آقایان بپردازد، خیلی متفاوت است. شنا هزینه زیادی دارد و همچنین همیشه در دسترس نیست تجهیزات و لباس که باید برای ورزش شنا پرداخت کرد همه هزینه بر است و اگر بگویم خیلی از خانم‌هایی که می‌شناسم و بیراه نگفته ام افرادی توانمند در زمینه شنا هستند که صرفاً به دلیل محدودیت‌های مالی نتوانسته‌اند به اهداف خود برسند. در ضمن محدودیت‌هایی وجود دارد که خانواده و اجتماع بر آنها تحمیل می‌کنند. اگر من توانسته‌ام در این نقطه از ورزش شنا بایستم مطمئن باشید یک خانواده و همسر حمایت گر داشته‌ام. وگرنه در بسیاری از رشته‌ها مانند فوتبال و تنیس و اسکی خانم‌هایی که قرار بوده در میادین بین‌المللی بدرخشند به دلیل محدودیت‌هایی که خانواده اعمال کرده، نتوانسته‌اند به هدف خود برسند.

آیا شما خود را موفق میدانید؟ و الگوی شما در زندگی و ورزش چه کسی میباشد

بله بنده خودم را تا حدودی موفق میدانم چون موفقیت را نسبی میدانم، زنان موفق در دنیا کم نخواهند بود، زیرا در دنیا مرز ها شکسته شده و ثابت شده است که زنان می توانند همانند، یک مدیر موفق در زندگی شخصی و اجتماعی خود عمل کنند. حتی گاهی بسیاری از مادران شاغل نسبت به تمامی همکاران خانم خود موفق تر خواهندبود . در زندگی ورزشی الگو های زیادی دارم ولی در زندگی اجتماعی خود حضرت فاطمه(س) را بسیار دوست دارم و سعی کرده ام او را در زندگی الگوی خود قرار دهم زیرا ایشان به جز حضور در صحنه اجتماع ارزش های والاتری چون عبودیت و بندگی خدا را نیز دارا بودند،

در ادامه تعدادی از مقام ها و موفقیت های ورزشی که کسب کردید را بیان کنید؟

مقام های اول و دوم در مسابقات پالایش و پخش کل کشور

مقام دوم در مسابقات شرکت نفت در سطح وزارت خانه  

مقام های اول و دوم در مسابقات سازمان بهداشت ودرمان صنعت نفت  و همچنین مقام هایی در سطح استان مرکزی

اگر می‌خواهید در پایان موضوعی را اضافه کنید.

ورزش شنا در کنار سختی هایی که دارد، ورزش بسیار زیبا و انرژی‌بخش است. به نظر من شنا یک سبک زندگی است و من توانسته‌ام زندگی شخصی و حرفه‌ای و کاری خود را با این سبک منحصربه‌فرد گره بزنم. ورزش شنا نگرش به زندگی می‌دهد، برای همین جایگاهش برای من مقدس است. من عاشق شنا هستم. مصاحبه 1

۲۷ دی ۱۴۰۱ ۱۶:۴۰
روابط عمومی بهداشت و درمان صنعت نفت استان مرکزی و لرستان |
تعداد بازدید : ۳۳۴

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید