سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۰۳:۴۷

اخبار

همایش روز جهانی دیابت در پلی کلینیک تخصصی صنعت نفت اراک

با هدف ارتقاء آگاهی بخشی به جمعیت دیابتی تحت پوشش در بهداشت ودرمان صنعت نفت استان مرکزی و لرستان ، همزمان با روز جهانی دیابت همایشی یکروزه با ارائه آموزشهای کاربردی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی بهداشت و درمان صنعت نفت استان مرکزی و لرستان؛ همایش روز جهانی دیابت به همت واحد سلامت خانواده و با حضور جمعیت هدف با همراهی مسئولین بهداشت ودرمان صنعت نفت منطقه در پلی کلینیک تخصصی صنعت نفت اراک برگزار شد.

در این مراسم که با استقبال کم نظیر شاغلین ،خانواده ها و بازنشستگان lمحترم اجرا گردید، مطالبی  با استفاده از پمفلت ها واسلاید آموزشی برگرفته از منابع علمی معتبر ADA  توسط خانم دکتر میرزایی بیان شد همچنین در ادامه ایشان بر لزوم کنترل شش ماهه تا یکساله بیماران دیابتیک تاکید نمودند.

در ادامه این مراسم با حضور جمعیت دیابتی در واحدهای آزمایشگاه ، دندانپزشکی، فیزیوتراپی و ... علاوه بر ارایه خدمات درمانی ، نکات مراقبتی ویژه این قشر به ایشان آموزش داده شد همپنین با چاپ و نصب بنر با موضوع آموزشی دیابت، برگزاری غرفه دیابت و آموزش چهره به چهره نحوه کنترل قند خون ، توزیع پمفلت با مضامین دیابت ومراقبتهای لازم در منزل،کنترل فشار خون ،تغذیه در بیماران دیابتی،رژیم دیابتی،آموزش خود مراقبتی در افراد دیابتی شامل رعایت کامل بهداشت فردی خصوصا پاها  برای جلوگیری از ایجاد زخم ،کنترل استرس و داشتن برنامه روزانه ورزش هوازی نظیر پیاده روی تاکید و اطلاع رسانی جامع صورت پذیرفت.

درپایان این همایش به شرکت کنندگان به قید قرعه جوایزی اهدا شد.

5
4
3
2
1

 

۲۵ آبان ۱۴۰۱ ۲۲:۲۹
روابط عمومی بهداشت ودرمان صنعت نفت استان مرکزی ولرستان |
تعداد بازدید : ۲۸۳

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید