سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۰:۱۸

اخبار

به مناسبت هفته جهانی ایمن‌سازی با شعار " زندگی طولانی برای همه "

چهارم تا دهم اردیبهشت ماه به نام هفته جهانی واکسیناسیون با شعار "زندگی طولانی برای همه" در سال 1401 نامگذاری شده است که هدف از آن برجسته کردن اقدامات جمعی مورد نیاز و ترویج استفاده از واکسن ها برای محافظت از افراد در هر سنی در برابر بیماری ها می باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بهداشت و درمان صنعت نفت استان مرکزی ولرستان؛هفته جهانی ایمن‌سازی World Immunization Week (واکسیناسیون) از ۲۴  تا ۳۰ آوریل مصادف با چهارم تا دهم اردیبهشت امسال با شعار "زندگی طولانی برای همه" نامگذاری شده است . هدف از این موضوع ترویج استفاده از واکسن ها برای محافظت از افراد در هر سنی، در برابر بیماریها میباشد. ایمن سازی سالانه، میلیون ها انسان را نجات می دهد و به عنوان یکی از موفق ترین مداخلات بهداشتی در جهان شناخته می شود،با این حال، امروزه تقریباً 20 میلیون کودک در جهان وجود دارند که واکسن های مورد نیاز خود را دریافت نمی کنند و بسیاری از آنها واکسن های حیاتی را در دوران بلوغ، بزرگسالی و پیری از دست می دهند.

در حالی که جهان برای محافظت در برابر COVID-19 بر واکسنهای جدید تمرکز دارد، اما همچنان باید اطمینان حاصل شود که واکسیناسیون معمول از دست نرود. متاسفانه بعضا کودکان در طی شیوع همه گیری جهانی واکسینه نشده اند و این امر آنها را در معرض خطر بیماری های جدی مانند سرخک و فلج اطفال قرار داده است.در کشور ما طبق برنامه ایمن سازی، کودکان از بدو تولد تا ۶ سالگی علیه بیماری هایی از قبیل فلج اطفال ، هپاتیتB ، سل ، کزاز ، دیفتری ، سیاه سرفه ، سرخک، سرخجه و اوریون واکسینه می شوند.

۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ ۱۰:۰۴
روابط عمومی بهداشت و درمان صنعت نفت استان مرکزی ولرستان |
تعداد بازدید : ۷۵۲

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید