سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۰۸:۲۳

اخبار

برگزاری جلسه کمیته شرایط اضطرار در ستاد بهداشت و درمان صنعت نفت مرکزی و لرستان

جلسه ای با حضور اعضا کمیته اضطرار با موضوع افزایش سطح آمادگی جهت مقابله با شرایط اپیدمی کووید 19 در فصل پاییز در ستاد بهداشت و درمان صنعت نفت استان مرکزی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی بهداشت و درمان صنعت نفت استان مرکزی و لرستان: جلسه ای با حضور  دکتر معصومی رییس بهداشت و درمان صنعت نفت منطقه و اعضا کمیته اضطرار با موضوع افزایش سطح آمادگی جهت مقابله با شرایط اپیدمی کووید 19 در فصل پاییز  در ستاد بهداشت و درمان صنعت نفت استان مرکزی برگزار شد.

مصوبات این جلسه به شرخ ذیل میباشد

1- کلیه درمانگاهها اقدام به جانمایی برای افزایش ظرفیت پذیرش بیماران نموده اند و واحدهای تریاژ و اورژانس خاکستری دایر می باشند,بررسی و پیش بینی شبانه روزی   شدن درمانگاه حضرت فاطمه (س) شهر مهاجران جهت تاب آوری بیشتر در شرایط اضطرار.

2- برنامه واحد EOC به طور مرتب به ستاد ارسال گردد. این واحد به طور مرتب با تیم واکنش سریع ارتباط تلفنی و اینترنتی دارد. (نماینده HSE ، نماینده منابع انسانی ، بهداشت محیط و عمومی بهداشت و درمان و پرستاران سامانه Nocorona) که طبق تعریف افراد مشکوک، محتمل و قطعی را به شرکتها و سازمان بهداشت ودرمان صنعت نفت اعلام می نمایند.

3- با توجه به ارسال آمارها و جدول ماتریسی به شرکتها ، وضعیت واحدهای آنها توسط بهداشت و درمان و تیم واکنش سریع بررسی می گردد,  در حال حاضر روند آمارها افزایش دارد که علل آن عبارتند از:

الف) افزایش شیوع بیماری در جامعه و افزایش احتمال انتقال بیماری کووید-19 در بین شاغلین

ب) عدم رعایت استفاده از ماسک و فاصله گذاری اجتماعی

ج) عدم رعایت کامل توصیه ها و دستورالعمل های بهداشتی صادره از بهداشت و درمان

برنامه مداخله ای و اقدامات اصلاحی عبارتند از:  

1) صدور استعلاجی جهت کارکنان پرخطر (بیماران مزمن) با هدف حفظ سلامت ایشان و کاهش تجمع پرسنل در محل کار. 2) اطلاع رسانی بیشتر و برگزاری کلاس آموزشی برای کلیه پرسنل شرکتها توسط بهداشت و درمان. 3) ارائه راهکار بهداشتی در رابطه با تنظیم ساعت رفت و آمد پرسنل و کاهش ارتباطات غیر ضروری. 4) پیش بینی نحوه برخورد با افرادی که اصول بهداشتی و حفاظتی را رعایت نمی کنند. 5) برگزاری جلسات آموزشی با مدیران و مسئولان جهت آگاهی بخشی بیشتر و ایجاد حساسیت بیشتر نسبت به بیماری کووید-19 . 6) در نظر گرفتن مکان های قرنطینه برای شاغلین مبتلا و یا خانواده های ایشان با همکاری شرکتهای مربوطه. 7) استفاده از سیستم های اطلاع رسانی داخلی (اتوماسیون) شرکتها. 8) تشویق شاغلین و خانواده ها جهت خود اظهاری در سامانه Nocorona.ir و پیگیری روزانه آنها توسط پرستاران و اطلاع رسانی موارد مشکوک ، محتمل و قطعی به تیم واکنش سریع

4- در جلسات کمیته شرایط اضطراری سطح یک شرکتها به صورت مستمر اینجانب و عوامل طب کار و خانواده شرکت می نمائیم. علاوه بر آن از طریق ارتباطات تلفنی و گروه های مجازی نیز با مدیر عامل ها و مسئولین منابع انسانی در ارتباط مستمر می باشیم.

کمیته اضطرار

۸ اَمرداد ۱۳۹۹ ۱۲:۵۲
تعداد بازدید : ۹۴۸

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید