سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۰۳:۳۱

اخبار

برگزاری نخستین کمیته مدیریت بحران و بلایا بهداشت و درمان صنعت نفت مرکزی و لرستان در سال 1398

در پی وفوع سیل در برخی از استانهای کشور و اخطار سیل در کشور، کمیته مدیریت بحران بهداشت و درمان صنعت نفت استان مرکزی ولرستان جلسه اضطراری تشکیل داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بهداشت و درمان صنعت نفت استان مرکزی و لرستان،در پی بارندگی های اخیر و به دنبال اعلام حالت فوق العاده در استان لرستان برای مقابله و مهار سیل و با توجه به لزوم  آمادگی کلیه ادارات و سازمان های درمانی ، کمیته مدیریت بحران و بلایای این منطقه جهت ارزیابی آمادگی مراکز درمانی و تجهیزات تشکیل جلسه داد.

در ابتدای این جلسه اضطراری رئیس کمیته بحران بهداشت و درمان منطقه شرایط کنونی استان مرکزی و لرستان را تشریح نمود و ضمن اشاره به حالت فوق العاده در استان لرستان گفت: دستور آماده باش برای کلیه پرسنل و مراکز درمانی صادر شده است و بایستی تمامی تمهیدات لازم را در نظر گرفته تا بحران کنونی را به بهترین حالت مدیریت شود.

دکتر رحیم معصومی اظهار داشت: در حالت فوق العاده تمامی امکانات برای مهار بحران بسیج شده و مسئولین می بایست لیست کشیک شبانه روزی ، آمادگی مراکز درمانی و اورژانس ،  شرایط فیزیکی ساختمانها و تاسیسات مجموعه ها ، آمادگی آمبولانس ها و تجهیزات و سایر موارد مرتبط با مدیریت بحران را مستمرا بررسی نمایند تا انشاالله موفق به گذار از بحران با کمترین عوارض و حداقل خسارت ممکن گردیم.

دکتر شیخ الاسلام مسئول کمیته طی تقسیم کار تک تک واحدهای مرتبط با بحران اشاره کرد ما آمادگی کامل جهت اقدامات درمانی و پذیرش مصدومین را داریم و تلاش می کنیم تا این آمادگی را تا پایان حالت فوق العاده در کشورحفظ و تقویت نماییم.
در این جلسه همچنین موارد ذیل مصوب شد :
الف )  دیزل ژنراتورها آماده به کار شده و واحد تأسیسات ، HSE در زمینه بازدید از ساختمان و تاسیسات فعال و آماده به کار باشند.
ب) تعدادی کیسه ماسه آماده گردد تا در صورت لزوم بلافاصله در مسیر ورودی و رمپها دپو گردیده تا مانع ورود آب به داخل ساختمان شود.
ج) مرخصی کلیه کارکنان لغو و تاکید گردید هیچکدام از کارکنان و مسئولان از منطقه خارج نشوند.
د) کنترل لوله های آب باران پشت بام ساختمان ها و درب و پنجره ها جهت جلوگیری از ورود آب به ساختمان در کلیه مراکز بازرسی گردد.
ه) سیستم آبرسانی توسط واحد تاسیسات و با نظارت کارشناس بهداشت محیط کنترل و مرتبا نظارت گردد.
ز) تماس تلفنی با مسئولین برای تامین و آماده سازی نیروی آنکال پزشک و پرستار و ارائه خدمات اضطراری در صورت نیاز انجام شود .
ح) نظارت مدیر امور دارویی بر وضعیت دارو و تجهیزات پزشکی ، کپسول های اکسیژن  و در دسترس قرار گرفتن آنها در چک لیست روزانه قرار گیرد .
ط)کلیه آمبولانس ها و ماشین های ترابری در حالت آماده باش قرار گرفته و رانندگان این واحد در دسترس باشند.

سیل 14
سیل 13

۷ فروردین ۱۳۹۸ ۱۶:۰۸
به گزارش روابط عمومی بهداشت و درمان صنعت نفت مرکزی و لرستان |
تعداد بازدید : ۱,۵۳۰

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید