سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۸:۱۴

اخبار

سومین جلسه فصلی-آموزشی، روانپزشکی-روانشناسی در مرکز مشاوره بهداشت و درمان صنعت نفت مرکزی و لرستان

سومین جلسه فصلی-آموزشی، روانپزشکی-روانشناسی در سالروز سلامت روان در مرکز مشاوره سلامت روان با حضوردکتر اعتمادی روانپزشک و عضو شورای تخصصصی سلامت روان سازمان و همچنین روانشناسان این مرکز برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی بهداشت و درمان صنعت نفت مرکزی و لرستان: سومین جلسه فصلی-آموزشی، روانپزشکی-روانشناسی در سالروز سلامت روان در مرکز مشاوره سلامت روان با حضوردکتر اعتمادی روانپزشک و عضو شورای تخصصصی سلامت روان سازمان و همچنین روانشناسان این مرکز برگزار گردید.

موضوع جلسه بحث مهم و جدی "وسواس فکری-عملی" بود که با هم اندیشی حاضرین به بحث و گفتگو گذاشته شد

دکتر اعتمادی در ابتدا  به مصادف شدن این جلسه با روز ۱۸ مهر(دهم اکتبر) یعنی سالروز سلامت روان پرداخت و ضمن تبریک به همکاران عرصه سلامت ،آنان را به تلاش مضاعف بر اساس مسئولیت فردی و اجتماعی دعوت نمودهتا آماده برگزاری  هرچه بهتر هفته سلامت روان در اخرین روزهای مهرماه شوند.

در ادامه در مورد بیماری وسواس جبری نسبت به مفاهیم و علل ابتلا به بیماری و آسیب شناسی آن و چکونگی تشخیص و درمان آن پرداخته شد.ایشان ضمن تاکید به درمان های متنوع این بیماری که چهارمین اختلال روانپزشکی شایعدر جهان و ایرانمی باشد و در کاهش بهره وری موثر است، یادآوری کردند که درمان دارویی یکی از اصلی ترین درمانها می باشد و نباید بیماران را قبل از شروع دارو درمانی وارد پروسه رواندرمانی نمود و اشاره شدکه "گروه درمانی و خانواده درمانی" در کنار درمان داروییتاثیر بسزایی دارد .

دکتر اعتمادی در پایان گفتند: خوشبختانه با حمایت مسئولین و حضور رواندرمانگر کلنیک اعصاب و روان در حدود ۹ ماه اخیر گروه درمانی برای اولین بار در سازمان و در پلی کلینیک تخصصی اراک اغاز شده و نتیجه قابل قبولی در جهت درمان بیمارانبخصوص وسواس فکری-عملی و افسرگی و اضطراب و اختلالات دیگر داشته است و عملا بطور هفتگی با انتخاب افراد در گروهای همسان برگزار می شود.

لازم به ذکر است موضوع بحث بعدی جلسات فصلی- آموزشی که در دیماه برگزار میشود"اورژانسهای روانپزشکی "می باشدروانشناسی1


 

۱۹ مهر ۱۳۹۶ ۱۱:۴۵
روابط عمومی بهداشت و درمان صنعت نفت مرکزی و لرستان |
تعداد بازدید : ۱,۲۰۶

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید