سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۵:۲۲

اخبار

بازدید کارشناسان حوزه سلامت خانواده سازمان از مراکز بهداشت و درمان صنعت نفت مرکزی و لرستان

بازدید دو روزه ای درتاریخ ۱۷الی 18مردادماه 96 توسط کارشناسان ستادی سلآمت خانواده، خانمها سجادی و قنواتی و آقای رضایی مسئول واحد تجهیزات با همراهی روسای تیم سلامت خانواده منطقه از کلیه واحدهای مراکز سلامت خانواده و کار بهداشت و درمان صنعت نفت مرکزی و لرستان انجام شد

به گزارش روابط عمومی بهداشت و درمان صنعت نفت مرکزی و لرستان:بازدید از مناطق براساس عملکرد مناطق در ارائه خدمات در قالب بسته های خدمات سلامت و شاخص های سلامت LQAS انجام و برنامه های عملیاتی اجرا میشود.   

 

هدف از این بازدیدها، ممیزی مدیریت های مناطق بهداشت و درمان در اجرای تعهد به رسالت واقعی سازمان که تامین، حفظ و ارتقاء سلامت کارکنان و خانواده های تحت پوشش است . بدین منظور ستاد سازمان در مدیریت عالی و ارشد خود اقدامات راهبردی سلامت را تدوین و به مناطق ابلاغ نموده است و مدیریت مناطق موظف به تدوین برنامه های عملیاتی و اجرای آن با بهترین کیفیت میباشد .

بهداشت و درمان استان مرکزی و لرستان، جمعیت حدود 16000نفر را تحت پوشش خدمات بهداشت و درمان قرار داده است این خدمات حاوی بسته های خدمت سلامت کار و خانواده میباشد.

در روز اول بازدید فعالیتهای واحدهای مراکز سلامت خانواده ولیعصر و حضرت فاطمه و روز دوم مراکز سلامت خانواده اراک و سلامت کار پالایشگاه بر اساس استاندارهای ممیزی سازمان گردش کار و اجرای فرآیندها مورد ارزیابی قرارگرفت. از نظر تناسب بسته های خدمت با تعداد پرسنل خوشبختانه استان مرکزی با کمبود پرسنل مواجه نمی باشد.دارای فضاهای فیزیکی، تجهیزات و امکانات بسیار مناسب در مراکز میباشد و استاندارد سطح تحصیلات و دانش و مهارت پرسنل در سطح خوبی ارزیابی شد. در پایان روز دوم جلسه ای با حضور مدیریت ارشد بهداشت ودرمان منطقه جناب آقای دکتر معصومی و روسا و کارشناسان منطقه و ستاد برگزار گردید در ابتدای این جلسه کارشناسان ستادی با جمع بندی وضعیت موجود منطقه، براساس نتایج شاخص های سلامت و برنامه های عملیاتی و LQAS و بسته های خدمت (بسته خدمات پزشک خانواده ،پرستار خانواده،بهداشت مادر و کودک،دندانپزشکی و پذیرش و ....)مورد نقد و بررسی قرار دادند و پیشنهاداتی توسط کارشناسان ستادی برای ارتقاء سطح عملکرد واحدها ارائه گردید.همچنین نقاط ضعف و قوت عملکرد منطقه و مقایسه آن با سایر مناطق و سطح انتظار سازمان از مدیریت بهداشت و درمان استان مرکزی و لرستان بیان گردید.

در انتها نیز پیشنهاد گردید مدیریت منطقه به همراه مسئولین و کارشناسان نسبت به ارتقاء خدمات سلامت براساس اقدامات راهبردی ، برنامه های عملیاتی ودستورالعمل ها ، بسته های خدمت را مورد بازنگری قرار داده و برنامه ریزی لازم را جهت برکزاری جلسات منظم تیم سلامت کار و خانواده ،ارائه بهینه کردش کار بصورت تیمی، باز آموزی برنامه های عملیاتی و اجرای خدمات بهینه که منجر به بهره وری بیشتر گردد را مد نظر قرار داده و بصورت زمانبندی شده و دوره ای گزارشات پیشرفت را به اطلاع کارشناسان ستاد ارائه نمایند
بازدید کارشناسان ستادی 12
بازدید کارشناسان ستادی 11
بازدید کارشناسان ستادی 10
بازدید کارشناسان ستادی 9
بازدید کارشناسان ستادی 8
بازدید کارشناسان ستادی 7
بازدید کارشناسان ستادی 6
بازدید کارشناسان ستادی 5
بازدید کارشناسان ستادی 4
بازدید کارشناسان ستادی 3
بازدید کارشناسان ستادی 13
بازدید کارشناسان ستادی 2

۲۱ اَمرداد ۱۳۹۶ ۱۴:۲۵
روابط عمومی بهداشت و درمان صنعت نفت مرکزی و لرستان |
تعداد بازدید : ۸۶۰

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید