سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۲۰:۴۲

اخبار

مصاحبه با رئیس مرکز سلامت کار بهداشت و درمان صنعت نفت مرکزی و لرستان به بهانه روز پزشک

وظیفه پزشک این است که دانش کافی و بروز داشته تا التیام بخش آلام بیماران باشد و همراه و همدم شان باشد.

چه نیکوست که یکم شهریور روز بزرگداشت حکیم ابوعلی سینا نام گرفته است و چه زیباتر که این روز به نام روز پزشک نیز گرامی داشته می­شود. روز بزرگداشت مقام شامخ پزشک بزرگداشت کسانی است که التیام بخش آلام دردمندان و مرهم دل­های خسته هستند و مسئولیت درمان بیماران را با استعانت از باریتعالی بعهده دارند.

روابط عمومی بهداشت و درمان صنعت نفت مرکزی و لرستان روز پزشک را بهانه­ ای قرار داد تا با  دکتر مرتضی حاتمی رئیس مرکز سلامت کار شرکت پالایش نفت امام خمینی (ره) شازند مصاحبه ای داشته باشد که در ادامه می خوانید

لطفاً خودتان را معرفی کنید؟

به نام خدا و باآرزوی سلامتی، مرتضی حاتمی هستم رئیس مرکز سلامت کار شرکت پالایش نفت امام خمینی (ره) شارند و متولدسال 1348 شهر اراک ، در سال 1367 به دانشگاه همدان وارد شدم و پس از اتمام طرح خود در سال 1385 جذب بهداشت و درمان صنعت نفت شدم.

امروز روز پزشک نامگذاری شده چه صحبتی در این خصوص دارید و با شنیدن اسم ابوعلی سینا چه جمله­ای به ذهن شما می آید؟

روز پزشک را به تمامی پزشکان دلسوز و خدمتگزار که با تکیه بر دانش و توانمندی علمی خود و با از خودگذشتگی ، ایثار و خیرخواهی برای تامین سلامت جامعه و تسکین درد و آلام بیماران زحمت می­کشند ، تبریک عرض می کنم و امیدوارم قداستی که به این حرفه داده شده است در عملکرد آنان تبلور یابد و همچنین رسالتی که بعهده ما نهاده شده است را بدرستی به آن عمل کنیم.

چه شد به رشته پزشکی علاقمند شدید؟

پزشکی برای من همیشه یک علاقه درونی بود و نیز علاقه خاصی به خدمت و ایثار به همنوعان خود را داشتم و از طرفی آرزوی پدر و ماردم این بود که بنده یک پزشک شوم.

به نظر شما وظیفه ذاتی یک پزشک چیست؟

دانش کافی و به روز داشته تا التیام بخش آلام بیماران بوده و همراه و همدم شان باشد.

چند سال است بعنوان پزشک به مردم خدمت می کنید؟

27 سال از خدمت به همنوعان عزیزم سپری شده است.

نوع سبک زندگی کنونی ما چه میزان در علت بیماری ها نقش داشته است؟

امروزه مدرنیته و صنعتی شدن زندگی انسانها سبب ایجاد بیماری های متفاوتی در بین مردم شده است که از آن جمله می توان استرس های شغلی و اجتماعی، عدم تحرک و ... را نام برد.     

الگوی شما در زندگی چه کسانی هستند؟

همه کسانی که خودشان را وقف این مردم و انقلاب کرده­ اند. زمانی که شخصی پایان نامه پزشکی را قسم می­خورد دیگر به خودش تعلق ندارد و باید عمر و زندگیش را وقف مردم عزیزش نماید.

سخت ترین لحظه در زندگی یک پزشک چیست؟

زمانی که تمام تلاش ها برای نجات جان بیمار به نتیجه نمی رسد.

بهترین و تلخ ترین خاطره خود را از دوران پزشکیتان بگوئید؟

بهترین خاطره زمانی بود که به عنوان پزشک قراردادی در درمانگاه شهر خنداب مشغول به کار بودم و معلمی که تصادف کرده بود رااز مرگ نجات دادم.

تلخ ترین زمان وقتی بود که پدر و مادرم بستری بودند و من نتوانستم برای آنان کاری انجام دهم. در پایان این مصاحبه چنانچه صحبتی دارید ، بفرمائید.        

صحبت خاصی نیست ، فقط آروز می کنم که بیماران جز رنج بیماری رنج دیگری نداشته باشند.  

 

دکتر حاتمی

 

۱۲ شهریور ۱۴۰۲ ۰۸:۳۰
روابط عمومی بهداشت و درمان صنعت نفت استان مرکزی و لرستان |
تعداد بازدید : ۹۵

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید