سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۰۸:۱۶

اخبار

مصاحبه با کارمند پیشکسوت بهداشت ودرمان صنعت نفت استان مرکزی و لرستان

همزمان با روز کارمند ، مصاحبه ای با یکی از کارمندان پیشکسوت بهداشت و درمان صنعت نفت مرکزی و لرستان ،مینو سادات میرنظامی انجام شد.
روز کارمند تجلیل از انسان های شایسته ای است که هر نشان خدمت به مردم    رضای پروردگار است . آنان که همه همت و تلاششان گشایش گره های زندگی ، رفع مشکلات و ایجاد آرامش در جامعه است . کار و فعالیت کارمندان بعنوان عضو فعال جامعه و خدمتگزار ملت شایسته تقدیر است . بدین منظور مصاحبه ای با مینوالسادات میرنظامی رئیس مالی بهداشت و درمان مرکزی و لرستان انجام شد که در ادامه می خوانید :

بهترین ویژگی یک کارمند چیست؟ در وهله ی اول علاقمند بودن و داشتن انگیزه خدمت برای همنوعان خود می باشد و همچنین داشتن توانمندی های مانند علم و آگاهی و مهارت و به روز بودن و دارا بودن توانمندی عملی ، صبور بودن و توانایی ایجاد ارتباط با ارباب رجوع می باشد.

کدامیک در وجود یک کارمند باید قوی تر باشد؟ تقوی – کاردانی – مردم دوستی - فروتنی – سعه صدر – گشاده رویی – عدل و انصاف – حفظ حرمت مردم – نرم خویی و یا اطاعت و پیروی از مافوق

هر کدام از این خصوصیات باید در نهاد هر کارمندی وجود داشته باشد. چقدر شایسته است که کارکنان به تقوی آراسته باشند و با کاردانی و مهارت لازم علاوه بر تعهد ، دانش و تخصص نیز داشته باشند. با صبر و حوصله فراوان پیشرفت کرده و وقتی بر مسند ریاست و یا مقامی تکیه می زند نباید غرور وجودش را فراگیرد و وظایفی که در برابر بقیه افراد دارد،  فراموش نشود.

ویژگی کارمند در برخورد با ارباب رجوع چگونه است؟ به نظرم زمانی که ارباب رجوع برای انجام کاری مراجعه می کند دو شاخص مهم هست: خوشرویی و احترام و کرامت ، اگر همیشه در نظر داشته باشیم که چنانچه بجای ارباب رجوع بودیم چه انتظاری داشتیم قطعاً در برخورد با آنان تجدید نظر خواهیم داشت.

عوامل انگیزه کاری و افزایش بهره وری در سازمان چیست؟ متاسفانه در حال حاضر با توجه به شرایط اقتصادی و سخت زندگی باعث شده که عامل انگیزشی برای کارکنان دولت در اکثر دستگاه ها در پرداخت پول نقد خلاصه شود که تاثیر کوتاهی دارد اما باید بدانیم که احترام به منابع انسانی و مشارکت کارکنان در تصمیم گیری و آئین نامه ها و شایسته سالاری تاثیر زیادی خواهد داشت.

چه اهدافی را برای کارتان دنبال می کنید؟ حرکت در راستای اهداف سازمان و ارتقاء جایگاه سازمان در حد توان و شرح وظایف تعریف شده ، اصلی ترین هدف من می باشد و چقدر لذت بخش است از دیگران بشنوی آرزو دارند در این واحد فعالیت داشته و بهترین حس ایجاد خواهد شد و نشان می دهد که همگی خوب کار کردیم و به هدف رسیدیم.

آیا به همکاری و کار تیمی علاقه دارید؟ قطعاً یکی از عوامل موفقیت در سازمان همکاری و کار تیمی می باشد و اینجانب به آن اعتقاد دارم و اگر از طرف سازمان این فرهنگ کمرنگ باشد ، تلاش و علاقه من نتیجه بخش نخواهد بود.

از سیستم چه انتظاری دارید؟ بر اساس صحبت صاحبنظران ما سه تا واژه داریم :نیروی انسانی که قابل جایگزینی است-منبع انسانی که باید آنرا ساخت و سرمایه انسانی که سازمان را به برند تبدیل خواهد کرد. پس سیستم نگاهش به منابع انسانی باید سرمایه محور باشد که اگر اینگونه باشد قطعاً سازمان برند خواهد شد و حتی با کمترین دریافتی در کنار سازمان هستند و خود را شریک می دانند و همدلی بیشتر و بیشتر خواهد شد.

در پایان از همه مدیران و کارشناسان و کارمندان که جهت پیشبرد اهداف این بهداری تلاش می نمایند تقدیر و تشکر می نمایم. روز کارمند 1402 و داروساز 1402 1

 

۴ شهریور ۱۴۰۲ ۱۱:۵۵
روابط عمومی بهداشت و درمان صنعت نفت استان مرکزی و لرستان |
تعداد بازدید : ۱۳۴

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید