سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۰۸:۲۶

اخبار

برگزاری دوره آموزشی پیشگیری و کنترل دیابت (ADA) 2023

کلاس آموزشی (ADA) 2023 با حضور پزشکان و پرستاران خانواده در ستاد بهداشت و درمان صنعت نفت مرکزی و لرستان برگزار گردیدآقای دکتر باقری مدرس دوره اموزشی مذکور به توضیح و تفسیر انواع دیابت, نحوه تشخیص دیابت و پیشگیری از دیابت و درمان داروئی آن را براساس آخرین یافته های علمی در سال 2023 پرداختند.
به گزارش روابط عمومی بهداشت ودرمان صنعت نفت استان مرکزی ولرستان ،دکتر باقری مدرس دوره اموزشی مذکور  به توضیح و تفسیر   انواع دیابت, نحوه تشخیص دیابت و پیشگیری از دیابت و درمان داروئی  آن را  براساس آخرین یافته های  علمی در سال 2023 پرداختند.

در بخش اول جلسه آموزشی دکتر باقری به توضیح انواع دیابت اعم از دیابت A,B و دیابت در کودکان ، دیابت در مادران  باردار و نحوه تشخیص بیماری دیابت و پیشگیری از آن وهمچینین چگونگی  به تاخیر انداختن ابتلا به دیابت پرداختند. دکتر باقری به  نحوه تغذیه و مواد غذایی مورد نیاز بیماران دیابتی و ورزش و تحرکات فیزیکی همچنین نحوه برخورد کادر درمان با بیماران دیابتی اشاره کردند

در بخش دوم جلسه آموزشی، دکتر باقری داروهای تایید شده توسط FDA  برای درمان بیماران و رویکردهای داروئی جهت کنترل و  درمان دیابت نوع 1و 2 را توضیح دادند که  نوع و نحوه استفاده از داروهای پایین آورنده قند در دیابت نوع 2 را تاکید کردند.

 دکتر باقری خاطر نشان کردند که باتوجه به اینکه مبحث ADA  بسیار گسترده هست در ماه های آینده ادامه جلسات را خواهیم داشت.


دوره آموزشی ADA 04/02/1402 4
دوره آموزشی ADA 04/02/1402 3
دوره آموزشی ADA 04/02/1402 2
دوره آموزشی ADA 04/02/1402 1

 

۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ ۱۲:۴۶
روابط عمومی بهداشت و درمان صنعت نفت استان مرکزی و لرستان |
تعداد بازدید : ۲۳۱

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید