سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۰۹:۲۱

اخبار

توصیه های رئیس سلامت خانواده بهداشت و درمان منطقه بمناسبت هفته ملی سلامت مردان ایرانی(سما)

رئیس خدمات سلامت خانواده بهداشت و درمان منطقه بااشاره به فرا رسیدن هفته ملی سلامت مردان توصیه هایی برای بهبود سلامت و کیفیت زندگی این گروه بیان کرد.

به گزارش روابط عمومی بهداشت و درمان صنعت نفت استان مرکزی ولرستان ؛رئیس خدمات سلامت خانواده بهداشت و درمان صنعت نفت استان مرکزی ولرستان با اشاره به فرا رسیدن هفته ملی سلامت مردان بیان کرد: مقایسه شاخص‌های سلامتی مردان و زنان نشان دهنده آن است که مردان توجه کمتری به خودمراقبتی و سلامت خود دارند به طوریکه امید به زندگی در مردان ۷۲/۸ و در زنان ۷۴ سال بوده  و مردان به دلیل شرایط کاری ، پنج برابر بیش از زنان دچار حوادث ترافیکی و ده برابر بیشتر درگیر اعتیاد میشوند.
دکتر محمد هنردار تصریح کرد: در حال حاضر با توجه به شیوع کووید ۱۹ مردان بیشتر از زنان مبتلا و دچار عوارض شدید ناشی از این بیماری می شوند که دلیل آن حضور بیشتر مردان در خارج از منزل  و شرایط سیستم ایمنی بدن آنها میباشد همینطور متاسفانه کمتر نکات بهداشتی چون ماسک زدن، فاصله اجتماعی و شستن دست ها را رعایت می کنند و به دلیل اینکه ساعات بیشتری در بیرون منزل به سر می برند، احتمال ابتلای بیشتری به کرونا ویروس را دارند.
ایشان اضافه کرد: انجام رفتارهای پرخطری مانند کشیدن سیگار که ریه ها را برای بروز علائم شدید مستعد مینماید به همین دلیل مردان میبایست واکسیناسیون کامل خود را انجام دهند بخصوص دوز یادآور که ایمنی بهتری بخصوص در مقابل در پیک ششم و شیوع واریانت امیکرون، در برابر بیماری شدید و بستری در بیمارستان ایجاد می کند .
وی ادامه داد: حوادث ناشی از محیط کار، خشونت، بیماری‌های مزمن انسدادی ریه به دلیل دخانیات و همچنین آلودگی و سموم محیطی، بیماری‌های قلبی، سوختگی و بیماری‌های روانی در مردان بیشتر از زنان است. همچنین ابتلای مردان به بیماری‌های غیرواگیر از جمله چاقی، کلسترول بالا و دیابت نیز شایع تر بوده و از سوی دیگر متاسفانه این گروه کمتر به علائم و نشانه های خطر توجه کرده و دیرتر به پزشک و و مراکز سلامت خانواده  مراجعه مینمایند .
دکتر هنردار در ادامه تاکید کرد: لازم است که کلیه مردان انجام فعالیت بدنی کافی،تغذیه مناسب، پرهیز از مصرف دخانیات و مدیریت استرس و توجه به آزمایشات غربالگری مانند غربالگری سرطان پروستات و گوارش را مدنظر داشته باشند.
گفتنی است که برنامه‌های هفته سلامت مردان در سالجاری شامل هفت محور شیوه زندگی سالم، پیشگیری از حوادث ترافیکی، ارتقاء سلامت روانی، پیشگیری از حوادث قلبی و عروقی و عوامل خطر آن، ارتقای سلامت باروری مردان، سلامت مردان و خانواده و پیشگیری از حوادث شغلی می باشد.
0001

۳ اسفند ۱۴۰۰ ۱۱:۱۹
روابط عمومی بهداشت و درمان صنعت نفت استان مرکزی ولرستان |
تعداد بازدید : ۳۸۴

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید