سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ۲۰:۰۹
 

اخبار

آمادگی بهداشت و درمان آغاجاری جهت مقابله با موج جدید کرونا

رییس بهداشت و درمان صنعت نفت آغاجاری : تاکنون موردی از کرونای انگلیسی در این منطقه شناسایی نشده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بهداشت و درمان صنعت نفت آغاجاری ؛ در پی شیوع مجدد بیماری کرونا در استان خوزستان ،دکتر فرید خدری رییس این مرکز  با اشاره به آمادگی بیمارستان گفت : تاکنون موردی از کرونای انگلیسی در این منطقه شناسایی نشده است.

وی افزود : با راه اندازی مرکز ایمن تشخیصی و مراقبت های بهداشتی سلامت شاغلین در مرکز سلامت کار، مراجعه بیماران مشکوک و مبتلا به کرونا را به درمانگاه امام رضا ( ع) منتقل کردیم.

دکتر خدری به فعالیت درمانگاه 16ساعته تنفسی و مراجعه بیماران تنفسی به این درمانگاه اشاره کرد و گفت : درمانگاه بیماران تنفسی واقع در خیابان بهداشت را که با همکاری شبکه بهداشت و درمان شهرستان امیدیه راه اندازی کردیم به صورت 16 ساعته در حال شناسایی بیماران مشکوک و مبتلا به کرونا می باشد و تست گیری PCR نیز در همین درمانگاه انجام می شود.

رییس بهداشت و درمان صنعت نفت در خصوص فعالیت اورژانس بیمارستان شهید ایرانپور افزود: تریاژ این بخش به صورت شبانه روزی در حال شناسایی و جداسازی بیماران تنفسی از سایر بیماران می باشد و ضمن ثبت علائم مراجعین ، بیماران مشکوک تنفسی را به سالن مخصوص بیماران تنفسی هدایت می نماید.

عضو ستاد مبارزه با کرونای شهرستان امیدیه به وضعیت بیماران بستری اشاره و بیان کرد: بخش بستری کرونا از ابتدای شروع پاندمی کرونا تا کنون در حال پذیرش و خدمت رسانی به بیماران مشکوک و مبتلا به کرونای شرکتی و بومیان منطقه است.

دکتر خدری بخش داخلی زنان را نیز بخش جایگزین بستری کرونا ذکر کرد و گفت: در حال حاضر از لحاظ تخت و امکانات و تجهیزات مورد نیاز در وضعیت مطلوبی هستیم و کادر شریف درمان با تلاش مجموعه پشتیبانی و تدارکات از این لحاظ دغدغه ای ندارند.

دکتر خدری شیوع ویروس کرونای انگلیسی را در استان خوزستان نگران کننده توصیف کرد و تصریح کرد : تاکنون موردی از کرونای انگلیسی در این منطقه شناسایی نشده است اما آمادگی کامل جهت مدیریت این بیماری را نیز داریم،فعالیت برنامه ریزی شده مرکز مدیریت بحران ( EOC) از 8 صبح تا 10 شب، پاسخگویی به سوالات کرونایی مردم و ثبت نام کارکنان شرکت های نفت و گاز منطقه در سامانه نوکرونا از دیگر اقدامات است.

رئیس بهداشت و درمان آغاجاری از تلاش یکسال گذشته کادر درمان منطقه آغاجاری تشکر کرد و گفت: بجز لطف خداوند هیچ پاداش دیگری نمی تواند این همه تلاش و زحمت را جبران نماید و ما قدردان زحمات تک تک همکاران توانمندمان هستیم.

عضو ستاد مبارزه با کرونای شهرستان امیدیه عوامل تشدید کننده شیوع بیماری کرونا را مورد توجه قرار داد و تاکید کرد: کاهش رفت و آمدهای شهرستانی، فاصله گذاری فیزیکی و اجتماعی، عدم شرکت در تجمعات ، عدم برگزاری مراسمات شادی و شیون ، زدن مرتب ماسک و شستشوی مکرر دست ها از مناسب ترین راه های کاهش انتقال ویروس می باشند که امیدواریم مردم شریف ایران بخصوص مردم شهید پرور خوزستان به این نکات توجه نمایند.

۲ اسفند ۱۳۹۹ ۱۰:۲۱
تعداد بازدید : ۲۳,۶۵۱

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید