سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۰۳:۱۷

اخبار

پرداختن به مبحث مسئولیت های اجتماعی نوعی سرمایه گذاری است

مشاور مدیر عامل در امور مسئولیت های اجتماعی در شیراز، گفت: با توجه به رسالت اصلی سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت که مبحث مهم تولید خدمت است و در تلاش برای کاهش آلام انسان ها و خدمات رسانی در راستای سلامت محوری، باید به مقوله مسئولیت های اجتماعی پر رنگ تر نگاه شود چرا که، پرداختن به این مهم هزینه نیست و سرمایه گذاری است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بهداشت و درمان صنعت نفت فارس و هرمزگان، دکتر سید محمدرضا موالی زاده در نشستی صمیمی با رییس، مسئولان ارشد و مدیران واحد های مختلف در بهداشت و درمان صنعت نفت فارس و هرمزگان، عنوان کرد: مقوله مسئولیت های اجتماعی مفهوم جدیدی در سازمان ها ست و از ابتدا هم در جامعه غرب بیشتر مطرح شده و تاریخچه اش به رنسانس، صنعتی شدن جوامع و ایجاد کارخانجات و... باز می گردد.

وی افزود: مسئولیت اجتماعی شرکت‎ها یا سازمان‎ها (CSR)، ابعاد گسترده‎ای دارد که به سبب آن شرکت‎ها دغدغه‎های زیست محیطی و اجتماعی خود را در عملکرد کسب ‎وکارشان یا در همکاری با ذی‌نفعان عملیاتی می‎کنند و به این منظور اجرای برنامه‎های مسئولیت اجتماعی آثار مثبتی بر توسعه و پیشرفت شهرها و زندگی ذی‌نفعان جامعه خواهد داشت.

 مشاور مدیر عامل در امور مسئولیت های اجتماعی، اضافه کرد: مسئولیت اجتماعی در حوزه محیط زیست، وظیفه پوشش پیامدهای زیست محیطی فعالیت ها، محصولات و امکانات یک شرکت خاص را بر عهده دارد.

وی گفت: اجزای اصلی مسئولیت اجتماعی زیست  محیطی، حذف زباله و کاهش انتشار گازهای گلخانه ای ، به حداکثر رساندن بهره وری و مصرف بهینه انرژی و به حداقل رساندن شیوه هایی است که ممکن است بر استفاده از منابع طبیعی در نسل های آینده تأثیر منفی بگذارد.

دکتر موالی زاده توضیح داد: به دلیل اهمیت زیاد مسائل فوق، مبحث مسئولیت های اجتماعی در ادارات و سازمان ها مطرح شد تا مورد پیگیری و اجرا قرار گیرد.

 وی افزود: مسئولیت های اجتماعی در مسیر خود جهت اجرا، با مخالفت هایی در سازمان ها نیز مواجه شد چرا که برخی مدیران و کارکنان مدعی شدند که وظابف متعددی دارند که  در اولویت هستند اما علمای امر اعلام کردند که پرداختن به این مهم هزینه نیست و سرمایه گذاری است و این مهم هر چه زودتر باید اولویت کاری ارگان ها قرار گیرد.
 
دکتر موالی زاده با اشاره به سخنان بزرگان دین و اهل بیت، گفت: بزرگان دین تاکید کردند که انسان از دایره فردیت خارج شود، خود محور نباشد، دیگر خواه باشد و دغدغه دیگران را داشته باشد و چه زیباست که هر انسان بیشترین نفع رو به دیگران برساند و منفعت رسانی به مردم داشته باشد و این دید نقش مبحث مسئولیت اجتماعی را پر رنگ می کند.
 
وی با بیان اینکه یکی از مختصات فرهنگ عمومی ایرانی ها کمک رسانی به همنوعان خود است، گفت: در راستای اجرای این مهم، در تهران کمیته ای تشکیل دادیم و این کمیته ها در مناطق هم در حال شکل گیری است تا جلساتی دایر شود و بحث های مختلف جهت اجرای مسئولیت های اجتماعی مطرح و پیگیری شود.
 
مشاور مدیر عامل در امور مسئولیت های اجتماعی با بیان این جمله که" تا زمانی که بهتر ممکن است خوب کافی نیست" اذعان داشت: باید مراکز را آسیب شناسی کرد و در راستای کاهش این آسیب ها از اجرای مقوله مسئولیت اجتماعی کمک بخواهیم و با توجه به امکاناتی که موجود است راهکارهای مناسب به کار گرفته شود.
 
به گفته دکتر موالی زاده، در این راستا بودجه ای به این مهم تخصص یافته و به مرور افزایش خواهد یافت و باید به سهم خودمان در زمینه پرداختن به آن اقدام نماییم تا بحث مسئولیت اجتماعی به مرور بتواند جایگاه واقعی خود را به دست آورد.

عکس شیراز 7
عکس شیراز 6
عکس شیراز 5
عکس شیراز 3
عکس شیراز 2

 

۸ بهمن ۱۴۰۱ ۱۲:۲۸
تعداد بازدید : ۵,۷۹۴

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید