سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ۰۹:۱۴
 

اخبار

اشک و لبخند ، دو واژه پرمعنای مددکار در برابر مددجوست

13 رجب ولادت با سعادت امام علی (ع) و روز مرد ، روز مددکاری اجتماعی نیز نامگذاری شده است به همین منظور ، بر آن شدیم تا با محمد مهدی حیدری متولی این امور در بهداشت و درمان صنعت نفت مرکزی و لرستان گفتگویی داشته باشیم.

محمدمهدی حیدری در ابتدا ضمن تبریک ولادت با سعادت امیرالمومنان حضرت علی (ع)، علت مصادف بودن این روز با ولادت حضرت علی (ع)را اینگونه بیان کردند، در کشور ما حرفه مددکاری اجتماعی با استفاده و بهره وری از یافته های مفید و دستاوردهای علمی که با فرهنگ بومی و اسلامی سازگاری داشته منطبق گردیده است لذا به نظر می رسد کشور اسلامی مان ایران که مددکاران اجتماعی مقلد بزرگ و پرچمدار مددکاری اجتماعی حضرت امام علی (ع) می باشند بایستی در محرومیت زدایی و مبارزه با فقر و آسیبهای اجتماعی، الگوی پایداری برای همه کشور ها باشد که تقویت بنیه علمی حرفه و تلاش برای گسترش کمی و کیفی  مددکاری اجتماعی یکی از مهمترین این راهکارها می تواند قلمداد شود. به نظر اینجانب اشک و لبخند دو واژه پرمعنای مددکار در برابر مددجوست.

مسئول واحد مددکاری در ادامه درباره برنامه هایی که در این اموربه این مناسبت برگزار شده یا خواهد شد، گفت: ما برنامه های مختلفی را برای این مناسبت در نظر گرفتیم که بخشی اجرا شده و بخشی هم اجرا خواهد شد که از آن جمله می توان به چاپ پوستر روز جهانی مددکاری اجتماعی، برگزاری آیین نکوداشت جهت همکاران، برنامه ریزی برای چاپ بروشور هایی با موضوع و شناخت مددکاری، برگزاری نشست صمیمی با مدیران و مسئولین بهداشت و درمان صنعت نفت منطقه  از موضوعات و برنامه هایی است که در این واحد صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه نقش مددکار در تیم درمان به عنوان یک واسط بین بیمار و کادر درمان و همچنین تسهیل کننده روند درمان بیمار می باشد و سعی در حل مسائل بیمار (مسائل خانوادگی ، اجتماعی ، اقتصادی و روانی ) دارد .این امر مهم ممکن است در زمینه کاهش اضطراب و استرس ناشی از بستری شدن در بدو بستری که معمولاً در بیماران دیده می شود ، صورت گیرد ، یا در مراحل بعدی در خصوص تهیه تجهیزات و دارو که هزینه سنگینی را به بیمار تحمیل می کند و موجب نکرانی او و خانواده اش می گردد و در انتها حل مشکل پرداخت هزینه بیمارستان و حتی پیگیریهای بعد از ترخیص بیمار که شامل مشکلات حاشیه ای بیمار از جمله مسائل خانوادگی ، اجتماعی ، اقتصادی اوست ، می گردد.  

وی تصریح کرد چون مددکاران با بیماران ارتباط مستقیم داشته و با مشکلات آنان بطور مستمر و از نزدیک آشنا می باشند ، لذا از مسئولین تقاضا داریم با انتقال مشکلات بیماران توسط کارشناسان مددکاری ، آنان را نیز در تصمیم گیری ها شرکت داده تا از این طریق در ارائه خدمات بهتر و موثرتر در سیستم درمان ، شاهد پیشرفت های مهمی باشیم.

ایشان عنوان کردند با توجه به اینکه تعدادی از همکاران محترم مناطق ،رشته های تحصیلی نامرتبط با مددکاری دارند پیشنهاد میگردد کلاس های آموزشی جهت مسئولین مددکاری برگزار گردد.

مسئول واحد مددکاری: تعیین چارچوب تعاملات بهتر و بیشتر با واحد مددکاری و بهبود روابط کار شرکت ها با هدف کمک در حل مشکلات پرسنل شرکت ها با حفظ محرمانه بودن اطلاعات پزشکی و درمانی پرسنل یکی دیگر از پیشنهادات ایشان بود.

آقای حیدری در پایان ضمن تشکر از مسئول محترم مددکاری سازمان از حضور گرم و صمیمی همکاران واحد روابط عمومی و همچنین در تهیه این مصاحبه تشکر کردند.

مصاحبه مددکاری 1

 

۱۱ بهمن ۱۴۰۱ ۱۱:۰۱
تعداد بازدید : ۲۶۹

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید