سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ۰۶:۰۹
 

اخبار

قانون "حمایت از خانواده و جوانی جمعیت" اولویت دستورکار بهداشت و درمان قرار گیرد

مشاور وزیر نفت در امور زنان و خانواده در شیراز،گفت: بهداشت و درمان به عنوان متولی سلامت خانواده بزرگ صنعت نفت، قانون "حمایت از خانواده و جوانی جمعیت" مصوبه مجلس شورای اسلامی را در اولویت دستور کار خود قرار دهد و با انجام آموزش های لازم، زمینه باروری سالم را فراهم و ناباروری را در حد امکان، درمان نماید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بهداشت و درمان صنعت نفت فارس و هرمزگان، مهندس زینب قیصری در سفر دو روزه خود به شهر شیراز، در نشست با رییس و مسئولان واحدهای بهداشت و درمان صنعت نفت فارس و هرمزگان ضمن تبریک میلاد حضرت فاطمه زهرا(س)، با اشاره به رویکردهای مختلف امور زنان و خانواده در وزارت نفت، از مبحث قانون "حمایت از خانواده و جوانی جمعیت" گفت و عنوان کرد: با توجه به مصوبه مجلس و تاکید رهبری در خصوص این قانون، این مهم باید به نحو احسن پیگیری و اجرا گردد.

مشاور وزیر نفت در امور زنان و خانواده در این باره افزود: تا به امروز بهداشت و درمان اقدامات مناسبی را در این راستا انجام داده و نیمی از شرایط لازم در این زمینه را با انجام فعالیت واحد مامایی و واحدهای مرتبط فراهم ساخته و از این بعد نیز با تمرکز بر این قانون، تلاشی مضاعف و اجرای آموزش های لازم، زمینه باروری سالم را فراهم و ناباروری را در حد امکان، درمان نماید.

وی اضافه کرد: با توجه به آمار دریافتی، تنها 6 سال دیگر پنجره جمعیتی کشورمان باز است و جهت جلوگیری از پیر شدن جمعیت ایران زمان زیادی نداریم و در این راستا آموزش و رسیدگی جدی به بانوان شاغل در مناطق عملیاتی صنعت نفت نیز بسیار قابل توجه است و باید هر چه زودتر در اولویت اقدام و پیگیری قرار گیرد.

مهندس قیصری در بخش دیگر سخنانش از نقش پر اهمیت و پر تلاش بهداشت و درمان صنعت نفت و بانوان شاغل در این حوزه اشاره کرد و ابراز کرد: حوزه بهداشت و درمان در سه سال گذشته در خط مقدم پاندمی کرونا فعالیت و صبوری کرد و در این میان نقش بانوان فعال در این زمینه بسیار قابل توجه و قابل ستایش بود و به نوعی سلامت صنعت نفت و سایر جامعه مرهون زحمات این تلاشگران است.

وی با اشاراه به جایگاه بانوان شاغل در بهداشت و درمان صنعت نفت اذعان داشت: مجموعه بانوان شاغل در این حوزه، بسیار قابل اهمیت هستند چرا که جنس دغدغه ها و مشکلاتشان با سایر واحدهای نفتی متفاوت است و نیازمند است تا با دقت بیشتری بررسی و به صورت ملموس تری پیگیری شود.

مشاور وزیر نفت در امور زنان و خانواده در این خصوص افزود: در همین راستا ضروریست تا مشاوران امور بانوان و خانواده با جدیت بیشتری به ضبط و ربط این مهم بپردازند و دغدغه ها و مسائل بانوان به صورت مستمر منعکس و مورد رسیدگی قرار گیرد.

به گفته این مقام وزارت نفت، بانوان با مهر و محبت و بردباری و ظرافت خود، یکنواختی و زمختی را در صنعت نفت به حداقل رساندند و این طلیعه به وضوح در صنعت جاری و ساری و غیر قابل انکار است و مسلما در کنار تلاش های مردان مجموعه بزرگ نفت و در شرایط تحریم، توسعه اقتصادی و پیشرفت های لازم را به دنبال خواهد داشت.


گزارش شیراز 2
گزارش شیراز 3

رییس بهداشت و درمان صنعت نفت فارس و هرمزگان نیز در سخنانی ضمن تبریک میلاد حضرت زهرا و گرامی داشت مقام زن و مادر، با تقدیر و تشکر از فعالیت و تلاش های بانوان این منطقه، گفت: بانوان این مجموعه با فعالیت های مستمر خود دوشادوش مردان تلاش می کنند و این مهم نقطه قوت سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت به حساب می آید که در بطن خود چنین کارکنانی را دارد که به واسطه آن ها چرخ صنعت همچنان می چرخد.

دکتر محسن تندر، افزود: در این راستا و جهت سپاسگزاری از این تلاشگران باید دغدغه ها و مشکلات بررسی و مورد رسیدگی قرار گیرد.

وی اضافه کرد: مبحث سختی کار که سال هاست در وزارت بهداشت اجرا شده و رضایتمندی بانوان کارمند را به دنبال داشته در وزارت نفت جهت بانوان شاغل در بهداشت و درمان نیز پیگیری و اجرا شود چرا که در صورت انجام این قانون، رضایتمندی کارکنان افزایش یافته و سیستم نیز بهره وری مناسبتر و مطلوب تری خواهد داشت.

در این نشست، با حضور مهندس زینب قیصری؛ مشاور وزیر نفت در امور زنان و خانواده، دکتر مریم جنابی؛ مشاور مدیرعامل در امور بانوان سازمان و بنفشه زندی لک؛ مشاور رییس بهداشت و درمان صنعت نفت فارس و هرمزگان در امور بانوان جلسه پرسش و پاسخ بانوان حاضر صورت پذیرفت و مقرر گردید تا این موارد مطروحه از سوی مسئولان حاضر مورد پیگیری و بررسی قرار گیرد.


گزارش شیراز 1

لازم به ذکر است، مهندس قیصری؛ مشاور وزیر نفت در امور زنان و خانواده و دکتر جنابی؛ مشاور مدیرعامل در امور بانوان سازمان به همراه مدیران ارشد بهداشت و درمان صنعت نفت فارس و هرمزگان در سفر دو روزه خود به شیراز از واحدهای مختلف مراکز درمانی این منطقه بازدید به عمل آوردند.

گزارش شیراز 6 
گزارش شیراز 4

۲۶ دی ۱۴۰۱ ۰۸:۱۹
تعداد بازدید : ۶,۵۸۱

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید