سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۶:۴۹

اخبار

همایش روز جهانی دیابت در بهداشت و درمان صنعت نفت مرکزی و لرستان

همایش روز جهانی دیابت به همت واحد سلامت خانواده و با حضور جمعیت هدف (شاغل ،خانواده وبازنشسته)در محل سالن خطوط لوله اراک برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی بهداشت و درمان صنعت نفت مرکزی و لرستان:همایش روز جهانی دیابت به همت واحد سلامت خانواده و با حضور جمعیت هدف (شاغل ،خانواده وبازنشسته) و همچنین مدیران و مسئولین شرکت های نفتی منطقه در محل سالن خطوط لوله اراک برگزار شد.

در ابتدای همایش دکتر معصومی در سخنانی بر ضرورت توجه همه جانبه به سلامت خانواده وهمکاری جمعیت تحت پوشش با تیم سلامت خانواده تاکید نمودو هدف از برگزاری این همایش راتحکیم رابطه تیم سلامت خانواده با مبتلایان به دیابت، افزایش آگاهی های مبتلایان به دیابت، آموزش خودکنترلی دیابت به مبتلایان بر اساس منابع معتبر علمی وارائه روند کار تیم سلامت خانواده بر اساس منابع روز جهانی برشمردند.

سپس کلاس آموزشی استرس ودیابت با استفاده از منابع علمی 2019 توسط خانم دکتر مژگان میرزایی ودکتر محمدباقری با استفاده از اسلایدهای آموزشی ارائه گردید.

در حاشیه همایش نمایشگاهی شامل پوسترهای آموزش آشپزی دیابتی برگرفته از منبع علمی معتبر ADA ، همچنین طراحی و استقرار میزی با عنوان دیابت و پاییز و ایجاد امکان عکاسی برای شرکت کنندگان در همایش و تیم سلامت خانواده فراهم شد.

لازم به ذکر است به منظور تاثیرگذاری بیشتر همایش دو اقدام جدید ارائه گردید :

1-رونمایی و ارائه جزوه خودکنترلی دیابت با عنوان ((چگونه با دیابت خوب زندگی کنم؟ )). این جزوه حاصل کار مشترک اعضا تیم سلامت خانواده این مرکز بود که با ترجمه یک منبع معتبر علمی و تدوین و طراحی مناسب ارائه گردید.

2-استفاده از مبتلایان به دیابت به عنوان همیار، همیاران دیابت به صورت داوطلبانه به عنوان مجری و نیز برگزارکننده مشارکت بسیار خوبی با تیم سلامت خانواده داشتند.

درپایان این همایش به شرکت کنندگان در همایش جزوه آموزشی خودکنترلی دیابت و CD حاوی ویدئوهای آشپزی سالم بر اساس منبع علمی ADA  ارائه شد.

دیابت عکس 5
دیابت عکس 4
دیابت عکس 3
دیابت عکس 2
دیابت عکس 1

 

 

 

 

 

۲۸ آبان ۱۳۹۸ ۱۷:۴۰
تعداد بازدید : ۹۳۶

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید