سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ۱۰:۰۷
 

اخبار

مراکز دندانپزشکی بهداشت و درمان صنعت نفت رتبه برتر کنترل عفونتی بخش دندانپزشکی در سطح کشور دارد

رییس دندانپزشکی بهداشت و درمان صنعت نفت به بالا بردن کیفیت و کمیت خدمات دندانپزشکی در مراکز سازمان اشاره کرد و گفت : مراکز دندانپزشکی بهداشت و درمان از لحاظ کنترل عفونتی در سطح کشور رتبه برتر دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت ،دکتر دقایقی رییس دندانپزشکی با اشاره به حضور در مناطق و بازدید از مراکز درمانی دندانپزشکی سازمان، هدف از این بازدیدها را کنترل کیفیت خدمات و اصلاح فرآیند ها عنوان کرد و گفت : ارزیابی عملکرد دندانپزشکان و کنترل اصلاح فرآیندها باعث تسهیل ارائه خدمات به جمعیت زیر پوشش و ارتقا سلامت و کاهش هزینه مالی در سازمان می شود.

وی افزود: طرح سلامت دهان و دندان با رویکرد سلامت محور و براساس سیاست های کلان از ابتدای سال 95 بعنوان یک برنامه شامل تهیه بانک اطلاعاتی دهان و دندان با معاینات سالیانه کل جمعیت زیر پوشش و ارائه خدمات دندانپزشکی پیشگیری و مداخلات درمانی در درمان های سطح یک و دو بطوری که از نیازهای درمان های وسیع تر جلوگیری نماید، در سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت به اجرا در آمده است.

دکتر دقایقی ادامه داد : این طرح بصورت فراخوان فعال انجام میشود که شاغلان در قالب معاینات دوره ای که از سوی طب صنعتی موظف به انجام هستند دیگر افراد و خانواده نیز فراخوان از طریق پزشک خانواده  و تماس از سوی مراکز دندانپزشکی صورت می پذیرد، در برخی از مناطق مانند شمالشرق دوره سوم این طرح در حال انجام است.

رئیس دندانپزشکی سازمان به تلاش در بالا بردن کیفیت خدمات در مراکز سازمان اشاره کرد و گفت : مراکز دندانپزشکی بهداشت و درمان از لحاظ کنترل عفونت در سطح کشور رتبه برتر دارد.

وی اظهار داشت : در سطح کشور 100 مرکز با 240 یونیت فعال با حضور 110 دندانپزشک و متخصص رسمی ، 160 دندانپزشک و متخصص پرکیس به جمعیت زیر پوشش با تجهیزات بروز ارائه خدمات می دهند.

دکتر دقایقی تصریح کرد : انجام نظر سنجی توسط روابط عمومی ، پیگیری مسئولین دندانپزشکی مناطق موجب شناسایی نقاط ضعف و قوت شده که در اصلاح فرآیند ها و استفاده بهینه نیرو موثر است.

رئیس دندانپزشکی سازمان بیان کرد : مهمترین موضوع مطرح شده در بازدید از اجرای طرح سلامت دهان و دندان در مناطق سازمان کاهش زمان انتظار و سهولت دسترسی خدمات برای بیماران است  که دراین جهت نوبت گیری تلفنی،اینترنتی و حضوری برای مراجعین فراهم شده است.

وی ادامه داد : مرکز دندانپزشکی امام علی علیه السلام شیراز از جمله مراکزی است که با ازدحام جمعیت روبروست که خوشبختانه برای کاهش زمان انتظار فرآیند نوبت گیری تلفنی ، اینترنتی و حضوری فراهم شده است و خدمات از ساعت 8 صبح تا 10 شب با ده یونیت ارائه می شود ، تعداد خدمات دندانپزشکی مداخله ای در سال گذشته در این مرکز 55693 خدمت بوده است .

وی بیان کرد : طرح سلامت دهان و دندان در بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران در دوره اول 80 درصد پوشش داشته است و نیاز است دوره دوم معاینات تا پایان امسال به اتمام برسد .

این مقام مسئول تصریح کرد : در دیگر مناطق بزرگ شامل اهواز و تهران پوشش 50 درصدی طرح سلامت در جمعیت طبی زیر پوشش داشته ایم که البته باید در روند ارائه خدمات غیرموظفی ( ایمپلنت و پروتز ) خصوصا در تهران با توجه به میزان جمعیت زیرپوشش اصلاح فرآیند شود و بخش دندانپزشکی تهران تمرکز بر ارائه خدمات موظفی با زمان انتظار کم به جمعیت زیرپوشش داشته باشد و از تحت تاثیر قرارگرفتن درمان های موظفی توسط درمان های غیرموظفی اجتناب نماید.

دکتردقایقی اظهار داشت : بعد از اجرای طرح شاهد کاهش بیماریهای دهان و دندان و کاهش نیاز به درمان های وسیع تر دندانپزشکی شامل درمان ریشه ، جراحی لثه ، کاهش نیاز به درمان پروتز درمانی و ایمپلنت در مناطق مختلف در سطح کشور مشاهده می شود .

رئیس دندانپزشکی سازمان درباره چشم انداز و برنامه های عملیاتی سال 98 اظهار داشت : تعیین شناسنامه مراکز دندانپزشکی و افزایش مشارکت جمعیت زیرپوشش در اجرای طرح سلامت و ارزیابی کنترل کیفی خدمات از جمله برنامه های این حوزه در سال جاری می باشد .

جهت مشاهده گزارش بهداشت و درمان صنعت نفت شمالشرق در حوزه بهداشت دهان و دندان اینجا کلیک نمایید.

۲۱ آبان ۱۳۹۸ ۰۹:۰۲
تعداد بازدید : ۳۹,۰۴۸

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید