سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ۰۱:۱۴
 

اخبار

مقاومت نخستین بیمارستان خاورمیانه در زلزله

زلزله‌ای به بزرگی ۵.۷ ریشتر روز دوشنبه 17 تیرماه مسجدسلیمان خوزستان را لرزاند که هیچ خسارت جانی در بیمارستان نفت مسجد سلیمان نداشت،مدیر عامل سازمان و هیئت همراه و نماینده معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی وزارت نفت در پی وقوع زلزله به شهرستان مسجدسلیمان،سفر کرده و از نزدیک وضعیت ساختمانی و نیروی انسانی را بررسی کردند..

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بهداشت و درمان صنعت نفت مسجدسلیمان،دکتر حبیب اله سمیع مدیرعامل سازمان در این بازدید ضمن اشاره به  نقش موثر خدمات ارائه شده در بیمارستان به کارکنان صنعت نفت و خانواده ی آنان ؛ از حضور یک تیم کارشناسی جهت ارزیابی های فنی و صحیح از خسارت های وارده خبر داد.

وی افزود: برنامه ریزی این سازمان به سه بخش فوری (شامل بررسی کارشناسی نقاط آسیب دیده و بازسازی فوری آنها) میان مدت (شامل تکمیل پروژه نیمه کاره بخش های قلب وعروق وزنان می باشد.) و برنامه بلندمدت به منظور ساختن ساختمان جدید بهداشت و درمان طبقه بندی می شود.

رئیس بهداشت و درمان مسجدسلیمان ضمن تقدیر از همراهی و پشتیبانی مدیرعامل و تیم همراه در این شرایط بحرانی ، حضور آنها را  تسلی خاطر و مایه دلگرمی همکاران عنوان کرد و گفت:  رسیدگی فوری به مشکلات کارکنان توسط هیئت حاضر جای تقدیر و تشکر دارد.

وی اظهار کرد: در پی زلزله  12 مصدوم بصورت سرپایی تحت درمان قرار گرفتند که 4 نفر از آنها همکاران بیمارستان بودند ؛همچنین پس از فراخوان پزشکان، تمامی بیماران به دستور پزشک ترخیص و یا به مراکز درمانی دیگر اعزام شدند.

دکتر عزیزی دوست  با اشاره به قدمت بیمارستان نفت مسجدسلیمان  بیان داشت : در زلزله قسمتی از سقف کاذب بخش اورژانس بیمارستان ریزش کرد که بمنظور حفظ سلامت جانی و روانی پرسنل و بیماران بخش تخلیه و به قسمت دیگری از بیمارستان منتقل شد و خوشبختانه به سایر قسمت های این بیمارستان آسیبی وارد نیامده و هم اکنون نیز در حال ارایه خدمات پزشکی و درمانی به شهروندان است.

رئیس بهداشت و درمان مسجدسلیمان ادامه داد: بیمارستان نفت مسجدسلیمان در قالب مسئولیتهای اجتماعی علاوه بر خانواده بزرگ صنعت نفت به شهروندان بومی نیزخدمات بهداشتی و درمانی ارائه می دهد .

در ادامه مهندس قباد ناصری مدیر عامل شرکت بهره برداری منطقه با تقدیر نگاه ویژه دکتر مینو معاونت توسعه مدیریت وسرمایه انسانی وزارت نفت به نیروی انسانی بمنظور کاهش آلام آنها در حادثه زلزله گفت : اعزام نماینده ویژه بلافاصله پس از وقوع  حادثه به این شهر نشانه ی توجه به نیروی انسانی و تلاش در جهت حفظ و انگیزه بخشی به این سرمایه ی واقعی صنعت نفت است.

یک روز پس از زلزله 5.7 ریشتری در شهرستان مسجد سلیمان، دکتر حبیب اله سمیع  مدیر عامل سازمان به همراه امیر قائم پناه مدیر منابع انسانی، بهنام سمیع  مدیر مهندسی ساختمان، دکتر بهرام دهقان رئیس بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز و ماهشهر ، دکتر جهانبخش امینی رئیس بازرسی و رسیدگی به شکایات و غلامرضاشاه کرمی مدیرکل سلامت تربیت بدنی و مسئولیت اجتماعی وزارت نفت یه این شهرستان سفر کردند و از بخش ها و واحدهای مخنلف بیمارستان و درمانگاه ها و پلی کلینیک تخصصی بازدید بعمل آوردند.گفتنی است این زمین لرزه در عمق 17 کیلومتری در دهستان گلگیر در مسجد سلیمان به وقع پیوسته است .این زمین لرزه در استان های بوشهر و لرستان نیز احساس شده است. این زلزله در فاصله ۱۹ کیلومتری مسجدسلیمان، ۲۹ کیلومتری قلعه خواجه و ۳۷ کیلومتری ایذه خوزستان رخ داده است.همچنین تیم ارزیاب بهداشت و درمان صنعت نفت از منطقه آغاجاری در حال اعزام می باشد.

بازدید مسجد سلیمان 6
بازدید مسجد سلیمان 5
بازدید مسجد سلیمان 4
بازدید مسجد سلیمان 3
بازدید مسجد سلیمان 2
بازدید مسجد سلیمان 1


۱۹ تیر ۱۳۹۸ ۱۶:۲۳
تعداد بازدید : ۲,۸۵۰

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید