سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۰۳:۲۵

اخبار

دستان مهربان فیزیوتراپی مرهمی برای التیام دردها

​فیزیوتراپی یکی از رشته های توانبخشی ست و توانبخشی به مجموعه اقداماتی گفته می شود که برای یک فرد معلول یا بیمار انجام می دهند تا بتواند از نظر جسمی - روانی - اجتماعی حداکثر توانائی و استقلال خویش را بدست آورد و زندگیش را به حد طبیعی نزدیک بسازد. فیزیوتراپیست با به حداقل رساندن عوارض و درمان بیماری و از بین بردن عوامل محدود کننده در جهت استقلال بیمار کمک میکند.

با توجه به نظارت و ارزیابی واحد ها و رصد نظر سنجی ها در شش ماهه اول سال 97، شاهد میزان رضایتمندی مراجعین از خدمات واحد فیزیوتراپی بهداشت و درمان صنعت نفت مرکزی و لرستان بودیم و این دلیلی شد تا یک روز میهمان این همکاران پرتلاش باشیم .

به دلیل مشغله همکاران و حضورشان در کابین ها در ابتدا در کنار مراجعین حضور پیدا کردم،آقای مسنی در صف انتظار نشسته بود و بلافاصله شروع به معرفی خود کرد و گفت:" از همکاران بازشسته شرکت خطوط لوله و مخابرات هستم و  سالها به این صنعت خدمت کرده ام، و متاسفانه بخاطر آسیب دیدگی پاهایم در حال حاضر تحت درمان هستم." او که از خدمات درمانی بسیار راضی بود ادامه داد:  "راه اندازی پلی کلینیک در اراک، موجب سهولت رفت و آمد شد و زمان انتظار برای دریافت خدمات بسیار کاهش پیدا کرده است. "

برای شروع گفت‌گو به سراغ رضا بیرجندی فیزیوتراپیست رفتم و از میزان رضایتمندی و کسب رتبه اول در نظر سنجی گفتم و ایشان با چهره‌ای بشاش که کاملا از چشمانش مشخص بود گفت: "خدا را شاکرم چرا که با توجه به حجم مراجعین و کمبود نیرو این میزان رضایت مندی نشان از اهمیت تلاش و حضور همکاران در بین مراجعین را دارد."

او ادامه داد : " متاسفانه وقت اندک است و نمیتوانم بیماران را منتظر بگذارم اما فرصت را غنیمت می شمارم و از شما میخواهم که به این موضوع حتما اشاره کنید که همکاری بیماران بعد از مراجعه به واحد فیزیوتراپی برای انجام فعالیت ها و ورزش ها یکی از مهمترین دلایل نتیجه گیری است.

اساس کار سازمان مقدم دانستن بحث پیشگیری بر درمان است و باید با استفاده از امکانات و تجهیزات و ارائه خدمات مناسب و با کیفیت به‌منظور ایجاد رضایتمندی در خانواده بزرگ صنعت نفت گام‌های موثری برداشته شود و خوشبختانه در سال‌های اخیر همواره شاهد آمادگی و سرعت عمل بهداشت و درمان صنعت نفت بودیم و برای ادامه این روند همه تلاش خواهیم کرد.

                                                                                                
۳ مهر ۱۳۹۷ ۰۹:۳۸
به گزارش روابط عمومی بهداشت و درمان صنعت نفت مرکزی و لرستان |
تعداد بازدید : ۱,۶۱۳

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید